Tarta orkiszowa z cukinią

Spód:
300g mąki orkiszowej (w tym 200g razowej i 100g typ700)
125g zimnego masła
1 żółtko
1 łyżka zimnej wody
sól

Szybko zagnieść ciasto, można je jeszcze schłodzić, ale ja od razu wykleiłam nim foremkę i podpiekłam w temp. 170 st.C przez 10 minut.


Na patelni podsmażyłam na oliwie 3 małe cebule i 2 ząbki czosnku. następnie dorzuciłam pokrojoną w kostkę sporą cukinię i 3 małe marchewki w plasterkach. Dusiłam wszystko kilkanaście minut, na końcu posoliłam i popieprzyłam.

2 jajka i małą śmietanę wybełtałam razem i wymieszałam na patelni z wystudzonymi warzywami. Całość wlałam na podpieczony kruchy spód i posypałam tartym twardym serem długo dojrzewającym.
Tarta piekła się ok. 25-30 minut. 

albumyslubne

Phasellus facilisis convallis metus, ut imperdiet augue auctor nec. Duis at velit id augue lobortis porta. Sed varius, enim accumsan aliquam tincidunt, tortor urna vulputate quam, eget finibus urna est in augue.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz